دبیرستان شاهد حضرت فاطمه الزهرا (دوره اول )
اهداف آموزشی 
 
 
 
›1.تأکید بر استفاده از فن آوری و دانش روز در همه عرصههای رقابتی و علمی 2.بهبود کیفیت آموزشی و ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش
›3.تأکید بر استفاده از روشهای فعال تدریس توسط دبیران 4
› .برگزاری مسابقات علمی و افزایش رتبههای علمی در سطح منطقه، استان و کشور
› 5 .شناسایی دانشآموزان ممتاز و استفاده از آنان در طرح همیار معلم به منظور کسب نتیجه بهتر در آموزش 6
› .کیفیت بخشی به تدریس با استفاده دبیران از کالس هوشمند و طرح درس موضوعی 7
› .برگزاری کالسهای تقویتی، تکمیلی و کنکور، به منظور کاهش افت تحصیلی
› 8 .تشکیل جلسات مستمر با اولیاء و دبیران و رفع مشکالت آموزشی
› 9 .بررسی موانع و تهدیدهای آموزشی و رفع آنان توسط دعوت از کارشناسان آموزشی و پرورشی و توجیه اولیاء دانشآموزان و دبیران در این جلسات
 10 .تعامل مستمر با کارکنان در رفع مشکالت درسی رفتاری به جهت رصد وضعیت آموزشیدر سال تحصیلی
 
   
 
اهداف پرورشی 
›ارتقا ءباورهای دینی و گسترش مفاهیم مذهبی و معنوی
›رشد روحیه مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیتها
›افزایش نرخ شادی ونشاط
›رشد کیفی اجرای مراسم آغازین
›حضور حداکثری در مناسبها و برگزاری جذاب و اثر بخش مراسم مذهبی
›تشویق دانش آموزان به مشارکت فعال در مسابقانت فرهنگی ،هنری ورزش
›برگزاری اردوهای علمی و تفریحی
›توجه بیشتر به اهمیت فعالیت تشکیل دانش آموزید
›تغییر در نحوه روشهای تبلیغاتی  برای انجام امور پژوهشی
›توجه به برنامه های سلامت و ارتقا ء سطح  بهداشت بهداشت  ونظارت  بر بر بهداشتیاران
›برگزاری جلسات  پرسش و پاسخ جهت رفع شبهات  دینی  و انجام فرایض به صورت صحیح 
   
 
›مبتنی بر مبانی و ارزش ها و معارف اسلام ناب محمدی (ص)
›برخوردار از یافته های معتبر علمی و پژوهشی با تاکید بر بومی سازی آن ها
›بهره مند  از دستاوردها و یافته های علمی فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی
›منسجم ،متعادل ،کار آمد ،نشاط آفرین ، پویا ،انعطاف پذیر و مشارکت پذیر در تولید و اجرا
›ناظر به ویژگی ها ،نیازها و فطرت الهی دانش آموزان و نیازهای اساسی جامعه
›بهره مند از تجربه های موفق ملی و جهانی با استفاده از ابراز ها و شیوه های علمی و اثر بخش
›برخوردار از رویکردی نوآورانه ،آینده پژوهانه ،واقع بینانه ،متنایب با فطرت الهی انسان
›تاکید کننده برنقش مدرسه به عنوان جلوه ای از تحقق مراتبی از حیات طیبه و زمینه ساز جامعه عدل مهدوی( عج  ) و کانون اصلی تحقق اهداف برنامه های درسی و تربیتی 
   
 
پیام رسان
گیرنده
   
 
 

میثاق نامه دبیران 

من یک معلم هستم

میثاق نامه ی معلمی ( منشور اخلاقی - سوگند نامه ی آموزگاری )

بسم ا.. الرحمن الرحیم

هوالذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه وان کانوا من قبل لفی ضلال مبین/سوره ی جمعه آیه ی دو/

با نام ویاد پروردگار جهانیان ٬ معلم ومربی بشریت و درود بیکران نثار انبیاء و اولیاء گرانقدر ٬ پیشگامان پاکی و هدایت گری ٬ سلام بر معمار و معلم کبیر انقلاب اسلامی و  رهرو حکیم و  حکیم پرورش ٬ رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی  و با پاسداشت خاطره ی معلمان بزرگ انقلاب اسلامی ٬ استاد شهید مطهری و یاوران پاک نهاد٬ شهیدان رجایی و باهنر.

اکنون که به فضل خدا به عنوان معلم ٬ در ابتدای طریقت گرانسنگ تعلیم و تربیت  قرار گرفته ام ٬ با استعانت از الطاف  رحمانی و در سایه سار توجهات  حضرت ولی عصر (عج)  و در پیشگاه قران کریم سوگند یاد می کنم که :

  • از نام نیک وشریف این خدمت پر افتخار پاسداری کنم.
  • تمام توان خود را برای انجام مطلوب وظایف شغلی  و مسئولیت های قانونی به کار گیرم.
  • به عنوان یک مسلمان متعهد در قلمرو تعلیم و تربیت پاسدار مجاهدت های امام راحل عظیم الشان ٬خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و منویات مقام معظم رهبری باشم.
  • تمامی دانش ٬ مهارت و توان خود را به منظور توسعه و پیشرفت امر تعلیم و تربیت کشور به کار گیرم.
  • در همه حال به احکام الهی ٬ قانون اساسی ٬ مقررات حاکم و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشم.
  • با تقویت روحیه ی کار و تلاش  ٬خلاقیت و ابتکار را در تمام زمینه های علمی و فرهنگی به کار گیرم.
  • همواره سلامت و شادابی و نشاط را در محیط کار و آموزش ترویج نمایم.
  • در ایجاد کانون محبت و مهرورزی نسبت به  دانش آموزان گرانقدر ٬ این امانت های ارزشمند الهی و آینده سازان ایران اسلامی همواره کوشا باشم.
  • نسبت به ارتقاء مهارت های حرفه ای -شغلی  خود  اهتمام ورزم.
  • برای ایجاد جامعه ی مهدوی در تربیت یاران آن حضرت بی وقفه تلاش نمایم.
  • این پیمان را از روی ایمان و در نهایت آزادی و به اتکای شرف و وجدان خویش تعهد نموده و در این راه از درگاه ربوبیت طلب توفیق می نمایم./امین یا ربالعالمین./

 

 
 
 

میثاق نامه  دانش آموزان 

میثاق نامه ی دانش آموزان آموزشگاه:

 

 

 

 

«  و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا؛ و به عهد خود وفا کند زیرا عهد مورد مسئولیت است»   (اسراء/ 34(

 

 

            این جانب:                                 دانش آموز کلاس:                     شعبه ی :              

 

          با الهام از قرآن و عترت برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فردی و اجتماعی و با توکل به خدا به  عنوان یک دانش آموز  مسلمان

 

         پیرو مکتب ائمّه ی اطهار  که از هم اکنون بار سنگین حراست از  انقلاب اسلامی ایران را بردوش گرفته ام از عمق وجود پیمان می بندم که :

 

             *ضمن ارج نهادن به کرامت و ارزشهای والای انسانی ، درکمال سادگی و آراستگی  به پوشش مناسب اهتمام ورزم واز پوشش       

            نامناسب خودداری نمایم.

           *با توجه به نقش بازدارندگی فرائض دینی به ویژه نماز، با گسترش اقامه آن در حفظ و تقویت عفاف کوشا باشم .

          * با توجه به گستردگی فضاهای مجازی تلاش می کنم  خود و دوستانم  را از پیامدهای استفاده نا مطلوب  از آن مصون نگاه دارم.

           *نسبت به رعایت بهداشت خود و محیط مدرسه واقف بوده و نهایت تلاش خود را در حفظ سلامت جسم و روانم بنمایم .

          * به کسب مهارت های اجتماعی توجه نموده و نسبت به پذیرش مسئولیت در فعالیت های مدرسه اهتمام می ورزم.

           * راس ساعت 7:10 در مدرسه حاضر و در کمال نظم و آرامش در مراسم صبحگاه شرکت نمایم.

           * از همراهی وسایل غیر ضروری و تجملی "کتب، مجله، سی دی، تلفن همراه، زیور آلات و ... خودداری نمایم.

           * حضور خود را قبل از دبیر واجب و به احترام دبیر بعد از ایشان در هنگام اتمام کلاس خارج شوم .

            *در برخورد با اولیای مدرسه و دانش آموزان با کمال ادب و احترام رفتار نمایم و رفتار مودبانه را نمایانگر شخصیت والای خود می دانم.

            * حفظ نظم و آرامش در کلاس و توجه به درس و عمل به توصیه دبیران را بر خویش واجب می شمارم.

          * مدرسه خانه ی ماست. اموال و امکانات آن به منزله ی  امانتی گرانبها نزد ما می باشد ، که مسلما امانت داری صادق برای خانه ی خود  

             خواهم بود.

          * تلاش می کنم نهایت همکاری را با اولیای مدرسه در زمینه های علمی، پژوهشی و شرکت در مسابقه ها، المپیاد ها، همایش ها و

           گرد همایی ها داشته باشم و موجب  افتخار  و سربلندی  برای خود، مدرسه و جامعه  باشم.

          * با اعضای شورای دانش آموزی همکاری داشته و با نظرات و پیشنهادات سازنده خود در بهبود وضعیت مدرسه می کوشم .

 

      ای خدای بزرگ یاریم کن تا همواره براین عهد استوار باشم  و پیمان شکن نباشم .  

 

                                             نام و نام خانوادگی

 
 
 

میثاق نامه اولیا 

 
 
 

اخبار/مقالات

تعالی مدیریت کیفیت مدار

تعالی مدیریت کیفیت مدار

 

 مقدمه   

دیدگاه هاي مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده اي از مدیران مدارس ریشه بسیاري از مشکلات و راه حل هاي مدارس را در منابع مالی ، فیزیکی و بودجه آن می دانند این افراد بیشترین توجه خود را به ورودي هاي سیستم مدرسه معطوف داشته و عده اي دیگر اعلام می دارند که، اگرچه توجه به منابع موجود در ورودي هاي سیستم از اهمیت بالایی  برخوردار است اما باید به فرایند سیستم توجه بیشتري معطوف داشت آن ها در فرایند سیستم به محتوي ، روش ها ، چگونگی  تدریس ، نحوه ي مدیریت و ارزشیابی تأکید می نمایند . مدیریت کیفیت مدار که خود محصول مدیریت فرایند محور است تلاش می کند برنامهریزي استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس کند در این روش که به مشارکت همه کارکنان تأکید می شود استفاده از روش ها، ابزار و مدلهاي مناسبی براي تعالی بخشیدن به کیفیت وکار مدرسه به مدیران و کارکنان پیشنهاد می گردد و لازم است مدیران و کارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده اي را در روشهاي کاري خود به وجود آورده و برنامهریزيمناسبی را براي مدرسه معمول واجرا نمایند .

 

 در این راستا دفتر آموزش متوسطه راهنمایی تحصیلی سعی دارد با همکاري مسئولین استانی ، مناطق و مدیران مدارس این دوره تحصیلی ضمن بهرهگیري از شیوه هاي مدیریت فرایند محور و مدیریت کیفیت جامع با اجراي طرح " تعالی مدیریت کیفیت مدار " در مسیر بهبود مستمر وتعالی مدیریت کیفیت در سطح مدارس گام بردارد .

 

 در مجموعه ي حاضر ضمن تآکید به مدیریت فرایند محور و ارائه تعریفی از مدیریت کیفیت جامع ، راه کارهایی براي دستیابی به مدیریت کیفیت مدار و ملاك هاي ارزیابی آن ارائه شده است . از آنجا که یکی از مراحل اجراي طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار، انجام فرایند خود ارزیابی میباشد، لذا به منظور سهولت، هماهنگی و دستیابی به نتایج مطلوبتر ضمن ارائهي تعریفی از محورهاي اصلی مورد توجه در فرایند مدیریت کیفیت، معیارها، ملاك هاو مصداق هاي پیشنهادي جهت استفاده در فرایند ارزیابی و بهبود مستمر ارائه می گردد .

راهبردهای کلان

راهبردهای کلان

1ـ استقرار نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی براساس مبانی نظری و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

 

2ـ نهادینه کردن نگاه یکپارچه به فرآیند تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی‌بخشی در کلیه مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت

 

3ـ ابتناء فرایند طراحی، تدوین و اجرای اسناد تحولی و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بر مبانی نظری و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

 

4ـ توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف


فرم ارزیابی از تدریس کلاسی

 

چگونه طرح درس بنویسیم؟

   یکی از مواردی که قبل از نوشتن طرح درس باید مورد توجه قرار گیرد این است که متن درس و یا محتوای آموزشی که می بایست درآن روز تدریس شود مطالعه و نکات کلیدی ، اطلاعات طلایی ، مفاهیم جدید و مهارتهای نو را یادداشت کنید تا اهداف جزیی درس استخراج شود

طرح تعالی مدیریت مدرسه

سند تحول بنیادین مدرسه :

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأیید سند فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مصوبه «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که مشتمل بر 8 فصل در جلسات متعدد در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1390 به تصویب نهایی رسیده است و از آذر ماه سال 1390 لازم الاجرا است.

 


چک لیست معلمان

برنامه درس ملی کتاب نهم
¨برنامه درسی ملی سندی است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام برنامه ریزی درسی کشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین می نماید.

درس ملی

محتوای آموزشی و پرورشی برنامه درسی ملی

چهارچوب برنامه درسی عناصری را تعریف می‌کند که برای تدریس و یادگیری در مدارس کشور،  بنیادی هستند. این چهارچوب اصول و سیاست‌هایی را بیان می‌کند که به کلیه‌ی تدریس‌ها و یادگیری‌ها جهت می‌دهد. محتوای برنامه‌ی درسی در بین عناصر و مولفه‌های نظام آموزشی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.  از طریق محتواست که نظام آموزشی به طور مستقیم با شخصیت متربیان مرتبط می‌شود و آثار گوناگونی در روح و روان آنان بر جا می‌گذارد.  این عنصر به دلیل ویژگی‌ها و ماهیت خود از دیدگاه‌های فلسفی و باورهای مختلف اثر می‌پذیرد و هر دیدگاه فلسفی می‌تواند به آن جهت خاصی ‌بخشد،  به همین دلیل تعیین سیاست‌های کلی و اصول مبنایی انتخاب محتوا در برنامه‌های درسی نظام آموزشی کشور بر اساس مبانی ضرورت پیدا می‌کند و کم توجهی به آن، محتوا و در نتیجه متربیان را از جهت‌گیری‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور دور می‌سازد.


سند تحول بنیادین

مقدمه:

تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است. احراز عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه‌های مختلف است. به این ترتیب تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های عالم متقی و آزاده و اخلاقی است. تعلیم و تربیتی که تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی انسان کامل را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید
 
 

تازه ترین اخبار خبرگزاری ها

بیشتر ...
 
 

درج مطلب

متن را وارد نمایید
 
 

درج مطلب

متن را وارد نمایید
 
 

درج مطلب

متن را وارد نمایید
 
چشم انداز  
›نظام تعلیم و تربيت رسمي عمومي در افق1404، با اتکاء به قدرت لایزال الهی، مبتني بر نظام معيار اسلامي، فرهنگ و تمدن اسلامي- ايراني و قوام بخش آنها و زمينه ساز جامعه جهاني عدل مهدوي و برخوردار از توانمنديهاي تربيتي ممتاز در تراز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه، الهام بخش و داراي تعامل سازنده و موثر با نظامهاي تعلیم و تربيتي در سطح جهان، توانمند در زمينه سازي براي شکوفايي فطرت و استعدادها و شکل گيري هويت يکپارچه اسلامي،انقلابي - ايراني دانش آموزان با توجه به هویت اختصاصی آنان؛ کارآمد، اثر بخش، یادگیرنده، عدالت محور و مشارکت جو،برخوردار از مربیان ومديران مومن آراسته به فضائل اخلاق اسلامی عامل به عمل صالح، تعالی جو و تحول آفرین، انقلابي ، آينده نگر، عاقل، متعهد، امین، بصیر، حق شناس
› 
›برنامه درسی و تربیتی آموزش و پرورش این دبیرستان  در راستای فرهنگ و تمئن اسلامی – ایرانی با تکیه بر میراث گران بها  و ماندگار  رسول الله (ص) – قران کریم و عترت (ع)  تحقق جامعه عدل مهدوی( عج) و چشم انداز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در افق 1404 با بهره گیری از الگویی پیشرفته و بومی زمینه تربیت نسلی  برگرفته از هدف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موحد ، مومن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت  ها و وظایف در برابر خدا،خود ،دیگران و طبیعت ،حقیقت جو و خرمند ،دانش پژوه و علاقمند به علم و آگاهی ،عدالت خواه و صلح جو ، ظلم ستیز ، جهادگر ، شجاع و ایثار گر و وطن دوست ، مهر ورز،جمع گرا و جهانی اندیش ،ولایت مدارو منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی ،با اراده و امیدوار ،خودباور و دارای عزت نفس ، امانتدار ،دانا و توانا،پاکدامن و با حیا،انتخابگر و آزادمنش ،متخلق به اخلاق اسلامی ، خلاق و کار آفرین ،مقتصد و ماهر ،سالم و با نشاط قانون مدار و نظم پذیر ، وفادار به ارزش های اسلامی ، ملی و انقلابی و آماده ورود به زندگی شایسته فردی ، خانوادگی و اجتماعی براساس نظام معیار اسلامی را فراهم می سازد .
› 
›
 
   
 
تصویر گردان